آیا خشم لیچ کینگ آخرین نسخه کلاسیک خواهد بود؟!

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

آیا نسخه کلاسیک لیچ کینگ ادامه دارد؟
آیا نسخه کلاسیک جهان وارکرافت تمام شده است؟
آیا نسخه کلاسیک “Cataclysm” منتشر میشود؟
با ما همراه باشید تا در این مقاله بیشتر راجع بع این مورد صحبت کنیم

با توجه به اینکه ما تازه در ماه های ابتدایی بازی لیچ کینگ کلاسیک هستیم، فکر میکنم همه منتظر یک “Cataclysm” کلاسیک باشیم. اما، همه ما میدانیم که این اتفاق ممکن است در اواخر سال 2023 اتفاق بیافتد. از سوی دیگر، تعداد قابل توجهی از بازیکنان وجود دارند که آنقدر ها مشتاق بازدید “Azeroth” یا “Outland” قدیمی نیستند، و برای تجربه ی دوباره قدم گذاشتن بر سرزمین های “Northrend” انتظار میکشند.
همه ما میدانیم، روزی که شرکت بلیزارد، نسخه کلاسیک لیچ کینگ را منتشر کرد، ازدحام جمعیت در سرور های بازی به حدی بالا بود، که مجبور شد یک سری از سرور های بازی را خاموش کند؛ چرا که، بتواند آپدیت بازی را تکمیل کند، و سپس سرور های بازی را در دسترس کاربران قرار دهد.
اما، امروز بسیاری از بازیکنان و کاربران بر این باورند که نسخه فعلی کلاسیک جهان وارکرافت، یعنی “Wrath Of The Lich King”، که سومین نسخه از سری بازی های کلاسیک جهان وارکرافت، بعد از نسخه “Vanilla” و “The Burning Crusade” است؛ باید آخرین نسخه از این سری بازی ها باشد. و بر این باورند، که این اتفاق باید بیافتد.
…چرا که تمام هدف نسخه کلاسیک جهان وارکرافت این بود که، بازیکنان را به دوران اولیه بازی، قبل از اعمال تغییرات، اصلاحات و تغییر شکل آن به بازی ای، شبیه به آن چیزی که حال در “دراگون فلایت” مشاهده میکنیم، بوده است. اما هر چه که میگذرد، ما مشاهده میکنیم که این بازی در حال مدرنیزه شدن است، و خیلی از بازیکنان و منتقدان هم بر این باورند، که از نظر تاریخی، خط جدا کننده بین دوران قدیم و دوران مدرن، همین “Wrath Of The Lich King” و “Cataclysm” هستند.
…خوشتان بیاید یا نه… نسخه اورجینال “Cataclysm”، زمانی که عرضه شد، نسخه های پیشین جهان وارکرافت را به کلی نابود کرد، تا بتواند چیزی بسازد، که توسعه دهندگان فکر میکردند به طور عینی بهتر است؛ از جمله این تغییرات میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • یک “Azeroth” قدیمی با طراحی مجدد همراه با “کوئست” های بیشتر
  • گرافیک بهبود یافته
  • توانایی پرواز در همه جای جهان وارکرافت
  • از بین رفتن “تلنت تری” ها
  • و غیره…

هدف من از این مقاله این نیست که بخواهم نسخه “Cataclysm” جهان وارکرافت را که یک شرکت بزرگی مانند بلیزارد آن را توسعه داده است زیر سوال ببرم؛ اما، استدلال خیلی از بازیکنان بر این است، که این نسخه به طور غیر قابل بازگشتی، جهان وارکرافت را تغییر داد. چرا که، تمام اتفاقاتی که در نسخه “Cataclysm” در حال رخ دادن است، تقریبا به طور کلی داستان را از سه نسخه قبلی آن جدا میکند؛ و نه تنها نوستالژی برای “Cataclysm” تقریبا وجود ندارد، بلکه، گنجاندن آن در ترکیب کلاسیک، مفهوم کلاسیک بودن را به کلی از بین میبرد.

…اما “Warth Of The Lich King”؟ “Warth Of The Lich King” گام های بلندی را در مسیر بهبود بازی در پیش گرفت؛ “Burning Crusade” از بسیاری جهات نسبت به بازی اصلی پیشرفت های بزرگی را رقم زد، به خصوص با کلاس های باز سازی شده، قابلیت پرواز کردن و تلنت های اضافی که به بازی اضافه شده بود. اما با این حال، هنوز در بسیاری از طراحی های قدیمی و غیر کاربر پسند که با زمان حال حاضر سازگاری نداشت، غرق در خود بود.

خرید گیم تایم WOW

نسخه کلاسیک لیچ کینگ هر آنچه را که در چنته داشت، رونمایی کرد تا به یکی از بهترین MMO های موجود در بازار بازی های رایانه ای تبدیل شود، و فوق العاده هم عمل کرد. افزونه هایی که به بازی اضافه شدند بی نظیر بودند؛ از جمله این افزونه ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابزار LFG “Looking For Group”
  • سیستم “Achievment” ها
  • نسخه ی بهبود یافته “Dalaran”
  • کلاس هیروئیک “Death Knight”
  • اصلاحاتی که در رِید های “Naxx” و “Wintergrasp” صورت گرفت.
  • “Glyph” هایی که به بازی اضافه شد.
  • تلنت های 51 پوینتی
  • آرایشگاه
  • “Heirloom Item” هایی که برای آلت ها به بازی اضافه شد.
  • پِت ها و مونت های جدیدی که به بازی اضافه شد
  • حالت های مختلف “Normal” و “Heroic” برای انجام رِید ها که به بازی اضافه شد.
  • و غیره…

تقریبا تنها چیزی که در بازی راه اندازی نشد، یک کلاب رقص بود.

این اکسپنشن، واقعا سرگرم کننده و بی نظیر بود، همین باعث شد که محبوبیت این بازی دو چندان شود. و این رونق جمعیتی که در بازی دیده شد، گواه این بود که شرکت بلیزارد و توسعه دهندگان بازی جهان وارکرافت، سعی بر این داشتند که در سطح جدیدی با بازیکنان ارتباط برقرار کنند.
و این گونه اکسپنشن ها هستند، که به عنوان یک جمع بندی مناسب برای نسخه کلاسیک جهان وارکرافت عمل میکنند؛ واقعا نیازی به ادامه بیشتر این نسخه نیست، نه فقط به این دلیل که انجام این کار مفهوم کلاسیک بودن را از بین میبرد، بلکه به این علت که بازی پایه، به انضمام دو الحاقیه اول، انبوهی از محتوا را تشکیل میدهد که بازیکنان را برای سال ها مشغول نگه میدارد.

مصاحبه Asmongold

همچنین در طی مصاحبه ای بین “Asmongold”، استریمر معروف و شناخته شده بازی جهان وارکرافت، و “Ion Hazzikostas”، یکی از کارگردان های شناخته شده سری بازی های جهان وارکرافت، این سوال مطرح شد که بعد از اتمام مراحل محتوای کلاسیک لیچ کینگ و رسیدن آن به پایان اکسپنشن، چه اتفاقی میافتد…
“Asmongold” در جواب به این سوال گفت: “موردی که من در موردش تعجب میکنم، اینه که، فکر میکنید پس از انتشار لیچ کینگ و اتمام اون، این بازی قراره به کجا برسه؟ یعنی بلیزارد واقعا میخواد دوباره از اول بازی رو بسازه و پیش ببره؟ بعدش چی؟”
همچنین “Ion” در جواب به این سوال گفت: “اوم، بله، من دوست دارم نظر شمارو، نظر کل جامعه جهان وارکرافت رو راجع به این قضیه بشنوم؛ میخوام بدونم زمانی که شما لیچ کینگ رو شکست میدید و بازی رو به پایان میرسونید، دوست دارید چه اتفاقی بیافته؟ آیا دوست دارید همه چی رو از نو شروع کنید؟ دوست دارید نسخه متفاوتی از جهان وارکرافت رو امتحان کنید یا اینکه میخواهید اون شخصیت رو به یک ماجراجویی جدید منتقل کنید؟ من در ساخت نسخه “Cataclysm” شرکت داشته ام، و به خوبی با آن آشنا هستم، و برای بسیاری از بازیکنان این بازی اینگونه بود که “این شروع یک پایان غم انگیزه، و من دیگه ادامه نمیدم”.”
و “Asmongold” در جواب گفت: “بله، اون جا بود که جهان وارکرافت وارد یک دنیای جدید شد”
با همه ی این اوصاف آیا باید یک نسخه کلاسیک از “Caraclysm” وجود داشته باشد؟ یا آیا به نقطه ای رسیده ایم که هر چیزی فراتر از کلاسیک لیچ کینگ باعث بیگانگی طرفداران نسخه کلاسیک جهان وارکرافت می شود و بهتر است این نسخه پایانی بر نسخه کلاسیک سری بازی های جهان وارکرافت باشد؟ با اینکه خیلی از بازیکنان در زمان انتشار نسخه کلاسیک لیچ کینگ و “Burning Crusade” شوق و اشتیاق وصف نشدنی داشته اند، اما با این حال هنوز اطلاع نداریم که آیا بازیکنان میخواهند نسخه کلاسیک “Cataclysm” را تجربه کنند یا خیر…
یکی از معدود چیز هایی که بازیکنان در نسخه فعلی بازی جهان وارکرافت، یعنی “Dragonflight” از آن بهره میبرند، زمان “Chromie” است که به بازیکنان اجازه میدهد تا از طریق آن به اکسپنشن ها و سطوح مختلف قبل برگردند؛ حالا چرا این ایده اولیه را به نسخه کلاسیک وارد نمیکنند؟ اکسپنشن هایی مانند “Mists Of Pandaria”، “Cataclysm” و غیره میتوانند در آینده تبدیل به مکان هایی شوند که “Chromie” بازیکنان را به آنجا میفرستد. آنها به آن اکسپنشن ها میروند، ماجراجویی میکنند، تجریه های فوق العاده ای به دست میاورند و هر زمان که خواستند، مجددا به زمان حال بازمیگردند.
اگر واقعا قرار است که نسخه کلاسیک “Cataclysm” منتشر شود، چرا این قابلیت به نسخه کلاسیک اضافه نشود؟ تا بازیکنان بتوانند به دنیای پایه و دست نخورده “Azeroth” بازگردند، و نسخه ی دست نخورده ی آن را قبل از حمله ی “Deathwing” مشاهده کنند…
البته مشکلات خیلی خیلی بیشتری در این مورد وجود دارد؛ برای مثال، آیا گروه “Horde” واقعا از “گابلین” های مسافر زمان استقبال میکنند، که داستانی در مورد “Garrosh Hellscream” که “Warchief” آینده ی فکشن “Horde” است را تعریف کنند؟
شاید بهتر است نسخه کلاسیک جهان وارکرافت را همین جا به پایان برسانند؛ شاید زمان این رسیده است که داستان نسخه ی کلاسیک سری بازی های جهان وارکرافت به اتمام برسد….
نتیجه گیری با شماست
شما چه فکری میکنید؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.