آیا دروید گاردین تانک خوبی هست؟

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

دروید های گاردین تغییرات قابل توجهی در پچ 10.0.5 و همچنین رفع باگ های متعددی از زمان راه اندازی دراگون فلایت دریافت کرده اند، اما آیا این تغییرات برای رفع بسیاری از مشکلات موجود در گاردین ها کافی بوده؟

نقطه نظرهایی در مورد دروید های گاردین در دراگون فلایت پچ 10.0.5

دروید های گاردین اخیرا دستخوش یکسری تغییرات کلی و همچنین یکسری تغییرات در تلنت های خود شده اند، که این تغییرات به میزان قابل توجهی در قدرت این Spec تاثیر گذار بوده است. در این مقاله میخواهیم به برخی از این مسائل که این Spec را در رِید ها و همچنین میتیک پلاس ها دچار مشکل میکنند، بیشتر بپردازیم.
با ما همراه باشید:

در وهله ی اول میخواهیم راجع به این نکته صحبت کنیم که بابت تمام تغییراتی که اخیرا در این Spec و همچنین تغییراتی که در تلنت این Spec اعمال شده است از شرکت بلیزارد قدردانی کنیم، چرا که واضح است این تغییرات با یک برنامه خاص و مداوم در حال انجام است، و این نشان دهنده ی این امر است که این Spec فراموش نشده است. بلیزارد در احیای سبک بازی واقعا لذت بخش خرس ها با افزوده های جدیدی مانند، Tooth And Claw، After The Wildfire و Raze که و ویژگی هایی مانند این، محتوا را به طور کلی سرگرم کننده تر و جالب تر کرده است، که کار بسیار خوبی نیز انجام داده است.
با این حال، گاردین ها هنوز مشکلات زیادی دارند که می توان برای کیفیت بهتر بازی، نه تنها برای بازیکنان گاردین، بلکه به طور کلی دروید ها، برطرف شوند. هدف این بازخورد صرفا تلاش برای از بین بردن هر گونه احساسی مانند این که “من باید کلاس خود را عوض کنم، زیرا باعث ناامیدی خود و گروهم میشوم” و این قبیل موارد است، چرا که تانک های دیگری مانند “واریور” و “دث نایت” در حال حاضر به مراتب بهتر و کارآمدتر هستند. گاردین ها ها از زمان پچ “لیجن” همواره یکی از دو تانک سطح پایین بازی در هر تایر بوده اند، و بدنامی اجتماعی علیه آنها فقط و فقط با گذشت زمان قوی تر شده است. آخرین باری که تانک گاردین در تایر اول جدول بندی جهانی قرار گرفت برمیگردد به پچ “لیجن” و باس Kil’Jaeden، که به 6 سال پیش مربوط میشود، بله، 6 سال پیش…!
حالا، با توجه به این گفته ها، بیایید به مسائل جاری و راه های بالقوه برای حل آنها بپردازیم.

ملزومات گاردین ها

  • گاردین ها در درجه اول از 4 مشکل بزرگ در حال حاضر رنج میبرند:
  • مجیک دمیج، که به شدت این Spec رو اذیت میکنه.
  • دمیج اولیه ای که هنگام Pull کردن دریافت میکنند.
  • یکی از یزرگترین مشکلاتی که گاردین ها از آن رنج میبرند، این است که کمتر گروهی پیدا میشود که به عنوان مِین تانک از آن ها در رِید ها و میتیک پلاس ها استفاده کند.
  • و همچنین تلنت های بسیار ضعیف در هر دو سمت “Talent Tree”
  • اما تغییراتی که اخیرا بر روی تلنت های این Spec اعمال شده اند، به اندازه ای کافی نیستند که هیچ یک از این موارد را برطرف کنند، چرا که عمدتا بلیزارد مسائل اشتباهی را هدف قرار میدهد. چرا که باف هایی مانند Ironfur و Lunar Beam واقعا نقطه قوت خود را از دست داده اند. زیرا در دراگون فلایت، مجیک دمیج حرف اول را در رِید ها و میتیک پلاس ها میزند.

– گاردین دروید ها به چه چیزی نیاز دارند؟! (مورد اول!)

به نظر من، مجیک دمیج وارد شده به راحتی میتواند بوسیله ی یک اچ پی باف قابل توجه 30 تا 50 درصدی برطرف شود. این مورد گاردین ها را قادر میسازد تا بار دیگر به دوران طلایی تانکی خود بازگردند و در عین حال قابلیت دریافت دمیج اولیه و همچنین مجیک دمیج بیشتری را داشته باشند. در عین حال بازگرداندن اسپلی مانند Mark of Ursok (که 30 درصد مجیک دمیج دریافتی را برای 6 ثانیه آن هم فقط با مصرف 45 Rage کاهش میداد) با کولداون کمی مانند 10 تا 20 ثانیه مانند Spell Reflection “واریور” میتواند مورد کارآمد دیگری باشد.
علاوه بر مجیک دمیج، توانایی های بی شماری نیز وجود دارد که از آرمور به طور کامل چشم پوشی میکنند، مانند Bleed Effect و …. با Ironfur که تنها اسپل کاهش دمیج فعال گاردین ها است، اغلب این Spec احساس درماندگی میکنند.
همچنین من به این عقیده هستم که فضایی وجود دارد که مستری گاردین ها به چیزی تبدیل شود که به این موضوع کمک کند، چرا که در حال حاضر مستری این Spec به شدت ضعیف است و فقط و فقط مقدار بسیار ناچیزی اچ پی به همراه دارد. آماری که زمانی برای گاردین ها فوق العاده خوانده میشد، به دلیل سلسله نرف هایی که روی این Spec صورت گرفته، در حال حاضر نادیده گرفته میشود.

– گاردین دروید ها به چه چیزی نیاز دارند؟! (مورد دوم!)

این غیر عادی نیست که به سمت یک Pack یورش ببرید و در عرض 2 ثانیه بوسیله دمیجی که دریافت میکنید بمیرید، قبل از اینکه حتی فرصت کنید از Ironfur و یا Moonfire (اسپل های کاهش دمیج مختص به دروید های گاردین) روی خودتون استفاده کنید.
به همین علت ابزاری که بتواند بهتر و بیشتر به ما کمک کند تا این دمیج اولیه را حتی برای چند ثانیه کاهش دهیم، شگفت انگیز خواهد بود. چیزی شبیه به The Natural Order’s Will و …. این اسپل ها یک زمانی فوق العاده بودند و هر دو اسپل تلنت های فوق العاده ای را به خود اختصاص میدادند.
یک ابزار دیگر که به شدت کار آمد خواهد بود، این است که: Aggro اولیه ای که انجام میدهیم میتواند باعث رخداد اتفاقات زیادی برای چند GDC اول باشد، چرا که منجر به جلب توجه کمتری میشود که این امر به بقای شخصی گاردین ها نیز کمک میکند. گاردین ها در گذشته تانت AoE فوق العاده ای به نام Challenging Roar داشتند که بازگشت این اسپل میتواند بسیار سودمند باشد. همچنین یک ابیلیتی AoE ای که بتواند دمیج بالایی بدهد و در عین حال کولداون نسبتا کوتاهی نزدیک به 30 الی 60 ثانیه داشته باشد، مشابه Exploding Key میتواند کافی باشد. همچنین به طور بالقوه Charge کوتاهی با کولداون مشابه Wild Charge “واریور” که باعث شود گاردین ها برای چند ثانیه Threat بیشتری ایجاد کنند، میتواند گزینه ی خوبی باشد، چرا که این امر به Mobility و Threat بیشتر کمک میکند.
مهم نیست که در حال حاضر چقدر خوب بازی میکنید، چرا که Aggro اولیه کار بسیار دشواری خواهد بود و همین باعث شده است برای تانک کردن Broodkeeper و یا Rasz به مشکل بخورید، زیرا این Add ها بلافاصله Spawn میشوند و شروع به حمله کردن به هم تیمی هایتان میکنند، که گاهی کنترل این امر بسیار دشوار است.

خرید گیم تایم

– گاردین دروید ها به چه چیزی نیاز دارند؟! (مورد سوم!)

نبود یک تانک خوب در رِید ها یک مورد بسیار سخت تری برای حل کردن است، اما موارد خیلی بیشتری وجود دارد که با اضافه شدنشان به گاردین ها کمک میکند که وارد یک Phase جدیدی از رقابت در رِید ها بشوند. چرا یک گروه باید یک خرس را به جای یک “واریور به یک رِید بیاورد، در حالی که “واریور” ها با استفاده از Rallying Cry دمیج کمتری دریافت میکنند؟
در صورتی که هر دو کلاس به یک اندازه دیمج وارد میکنند….
دروید های گاردین ها فقط به اندازه کافی خود را ارائه نمیدهند، به خصوص، با توجه به اینکه همه ی Spec های دروید اکنون به راحتی در مدت زمان 1 دقیقه میتوانند از Stampeding Roar استفاده کنند، و خود همین موضوع ارزش کلاس را به تنهایی بسیار بالا میبرد.
گاردین ها حتی یک خط دفاعی را هم پر نمیکنند، اگرچه Ironfur فقط باعث کاهش فیزیکال دمیج وارده میشود، اما همچنان تانک های دیگر فیزیکال دمیج بیشتری را تحمل میکنند.
برای مثال، After The Wildfire پتانسیل خوبی برای کاهش دمیج دریافتی داشت، اما عجیب به نظر میرسد که یک تلنت از قبل قدرتمند را مجددا قدرتمندتر کنند.
چیزی جدید و منحصر به فرد میتواند شگفت انگیز باشد، یا چیزی قدیمی مانند Symbiosis میتواند جالب باشد. انتخاب های بالقوه در اینجا بی پایان هستند، اما گاردین ها به چیزی بیشتر برای ارائه ی خود در رِید ها نیاز دارند. هدف یک تانک منحصر به فرد، کمک به گروه خود برای انجام کاری موثر است. اسپل هایی مانند Gorefiend’s Grasp، Blessing of Spellwarding ، Demonic Gateway ، Rallying Cry و… همه و همه به شما این احساس را میدهند که به طور فعال به موفقیت گروه خود کمک میکنید و میتوانند به سرعت شما را از احساس AFK بودن خلاص کنند.

و اما….

تلنت های ضعیف دروید های گاردین!

تلنت پوینت های بسیار زیادی هم در تلنت  گاردینن ها و هم به طور کلی در تلنت های عمومی دروید ها موجوده که بعضا ضعیف هستند، یا بهتر است بگوییم بی مصرف هستند، که همین مورد به خودی خود نقطه شروعی برای تفاوت بین تانک ها در این پچ است. برای مثال، مقایسه ی تلنت های عمومی کلاس “واریور” با تلنت های عمومی کلاس دروید، دنیای مطلق تفاوت را نشان میدهد.
Renewal در مقابل Impending Victory
(25 ثانیه کولداون که با کشتن هر چیزی کولداون اون ریست میشه) در مقابل (1.5 دقیقه کولداون)
Skull Bash در مقابل Baseline Interrupt
Moonkin Form در مقابل Spell Reflection
هیچ نلنتی در تلنت تیری گاردین ها وجود نداره که به قدرتمندی Spell Reflection باشه. در حالی که گاردین ها فقط (Hex – Polymorph) نمیشوند.
Stampeding Roar در مقابل Rallying Cry
به طور کلی در یک رِید به همراه شَمَن ها، دروید ها و اِووکر ها ابزار های زیادی برای Mobility بیشتر وجود دارد. اما شما هرگز نمیتوانید Rally های زیادی داشته باشید و همین مورد به تنهایی یک اسپل قدرتمند با یک کولدان خیلی قوی به حساب می آید.
Mighty Bash در مقابل Storm Bolt
یکی از مهم ترین ضعف های گاردین ها در نداشتن Crowd Control (یا همان کنترل جمعیت) است، که این Spec به شدت در میتیک پلاس ها به آن نیاز دارد، در صورتی که اسپل Mighty Bash به تنهایی یک گروه را انتخاب میکند و یک AoE CC به شدت قدرتمند است.
Incapacitating Roar
بازگشت Bear Hug به شدت کافی خواهد بود یا حتی یک اِستان AoE برای Crowd Control یک ابزار فوق العاده برای این Spec به شمار خواهد رفت.
Heart of the Wild در مقابل Avatar
یک کولداون کمتر بسیار بهتر از یک تلنت ناکارآمد برای گاردین ها خواهد بود. Avatar در یک CD 1.5 دقیقه ای 20 درصد دمیج بیشتر را به بازیکن ارائه میدهد، در حالی که Heart of the Wild ، 30 درصد دمیج به علاوه 30 درصد دمیج اسپل Moonfire را با CD 5 دقیقه ای به بازیکن ارائه میدهد.
همونطور که مشاهده میکنید اختلاف قدرت غیر قابل وصف است.
Sunfire در مقابل Thunderous Roar
یک AoE دمیج تمام کننده. گاردین ها حتی چیزی نزدیک به این هم ندارند، البته میتوانند از Bear Form خارج شوند (که به طور بالقوه میمیرند) تا یک DoT ایجاد کنند که دمیج بسیار کمی میدهد. و قسمت خنده دار قضیه اینجاست که برای اینکه بخواهند به چندین هدف این دمیج را وارد کنند باید 2 تلنت پوینت خرج کنند تا همچین قابلیتی به آن ها اضافه شود.
Lycara’s Teachings در مقابل One-Handed Weapon Specialization
(5 درصد دمیج و Leech برای 1 تلنت پوینت) در مقابل (یکی از تنها 3 تلنت پوینت باقی مانده در بازی)
? در مقابل Seismic Reverberation
این اسپل یکی از لجندری های قوی در “شدولند” بوده که اکنون به یک تلنت پایه در Talent Tree عمومی کلاس “واریور” تبدیل شده است.حتی تصور این مقایسه سخت است، چرا که هیچ یک از لجندری های گاردین ها به تلنت آن ها راه پیدا نکرده است، اما در موقعیت های مشابه در تلنت گاردین ها، آن ها تلنت هایی مانند Improved Rejuvenation، Tireless Pursuit، Primal Fury و Cyclone را دارا هستند.
و اما این لیست ادامه دارد……
ولی این فقط تلنت های کلاسی است که در اینجا در مورد آن صحبت میکنیم. اکنون کاملا آسان است که ببینید چگونه تفاوت قدرت بین این دو Spec به طرز فاحشی از کنترل خارج شده است و این به خودی خود توضیح میدهد که چرا در حال حاضر “واریور” های Protection، 7 برایر بیشتر نیست به دروید های گاردین در حال انجام رِید های میتیک پلاس هستند.
تلنت های عمومی کلاس دروید با چندین اسپل بی فایده برای گاردین ها پر شده است، زیرا آن ها به راحتی نمیتوانند آن ها را در حالت Bear Form اجرا کنند.

خرید دراگون فلایت نسخه Base

دروید هایی که دارای 4 Spec مجزا هستند، که همگی باید از تلنت های مشابهی استفاده کنند. همین مورد به تنهایی تاثیر به شدت زیادی بر روی تلنت های گذاشته است و این مورد شدیدا نیاز به یک تغییر اساسی دارد.
تلنت ها به سادگی میتوانند کار های مختلفی را برای Spec های مختلف انجام دهند. برای مثال، Improved Ejuvenation میتواند مدت زمان Ironfur را برای گاردین ها افزایش دهد، یا Primal Fury میتواند Rage ایجاد شده از کریتیکال هیت ها و غیره را افزایش دهد.
در نمودار زیر میتوانید یک تلنت بیلد استاندارد برای دروید های گاردین را مخصوص رِید ها مشاهده کنید:

برخی تغییرات که در آینده به آنها امیدوار هستیم.
Weaving: این یک سبک بازی سرگرم کننده بود که در “شدولند” در اوج خود بود، اما گاردین ها سابقه طولانی در Catweaving برای دمیج های بالاتر دارند و دراگون فلایت این وجهه از کلاس دروید را نادیده گرفته است. این مورد میتواند به راحتی یک مورد بسیار سرگرم کننده و منحصر به فرد تبدیل شود اگر که دوباره به خوبی روی آن کار شود.
Auto Swipe: اسپل های Maul و Mangle در موقعیتی عالی هستند و استفاده این دو اسپل در کنار هم احساس خوبی به آدم میدهند. اما Swipe دقیقا بر عکس است.
گاردین ها در حال حاضر سعی میکنند از این توانایی مانند طاعون اجتناب کنند و و از آن به ندرت استفاده کنند. من فکر میکنم داشتن تلنتی شبیه به Devastator که در آن Swipe به حالت غیر فعال تبدیل شود و از حملات خودکار یا چیزی شبیه به آن استفاده کند، افزونه ای عالی خواهد بود و این مشکل را حل خواهد کرد، و مطمئنا با Moonfire به عنوان یک اسپل Rotational به طرز خارق العاده ای مکمل میشود تا هرگز GCDC خالی نداشته باشیم.
Berserks: ما همیشه منتقد تقسیم شدن Berserk به 3 نقطه بوده ایم و با تغییر به Berserk: Unchecked Agression فقط بدتر شده است. ما واقعا فکر میکنیم که اینها باید در نقطه ای با هم ادغام شوند یا حداقل اینقدر از تلنت تیری خارج نشوند. Berserk: Persistence نه تنها ضعیف ترین تلنت در این بین است، بلکه از Galactic Guardian هم دور میشود، در صورتی که این دو هیچ ارتباطی با هم ندارند.
سبک بازی NoCarn (یعنی اسکیپ کردن تمام تلنت های Berserk و تلنت ها را به سمت و سوی دیگری بردن) به اندازه Incarnation: Guardian of Ursoc بد است، و همینطور محبوبیت بیشتری نیز دارد پیدا میکند.
Incarnation: Guardian of Ursoc در مرکز تلنت ها به جای Galactic Guardian یا Twin Moonfire زمانی که مسیر تلنت ها به سمت پایین مرکز و تماما بر اساس دمیج، DoT یا آرکِین باشد، واقعا منطقی نیست. شکاف عظیم بین ساید فیزیکال و ساید آرکِین Talent Tree باعث عدم انعطاف پذیری عظیمی میشود، چرا که برای مثال، تلاش برای گرفتن تلنتی در طرف مقابل مانند Pulverize به این معنی است که باید کل بیلد خود را برای یک تلنت کوچک و نه چندان با اهمیت تغییر دهید. در همین سو بهبود مسیر در این مورد هم بسیار کمک خواهد کرد.
Mastery: Nature’s Guardian: این مستری واقعا برای گاردین ها هیچ کاری انجام نمیدهد. در گذشته این مستری دچار تغییرات زیادی شده است و اکنون پوسته ای از خود سابقش است. این مستری واقعا تاثیر گذار نیست، شما تفاوت بین 5000 مستری و 0 مستری را متوجه نخواهید شد.
راه حg آسان این است که دوباره میزان اچ پی ای که به گاردین ها میدهد را تغییر دهند، و راه حل سرگرم کننده این است که ساختار کلی این مستری را به یک چیز جالب تر تبدیل کنند.
Frenzied Regeneration: تغییر این تلنت هم به حالت (GCD Off) میتواند یکی از درخواستی ترین تغییراتی باشد که به طور مداوم در جامعه ی گاردین ها در حال شنیده شدن است. Frenzied Regeneration یک خود درمانی متوسط است، و قرار گرفتن در GCD آن هم بدون هیچ دلیلی فقط به عذاب آور بودن آن می افزاید.

خرید کاراکتر بوست 70

و اما نتیجه گیری…

کمی بیشتر تحمل و بردباری از خود به خرج دهید، گاردین ها تازه اول مسیر رسیدن به آن نقطه ی رویایی خود هستند، و شما باید مثبت فکر کنید!
رفع باگ هایی که در Raze، Tooth and Claw اعمال شده است قابلیت زنده ماندن گاردین ها را به طور کلی بهبود بخشیده است. خروجی دمیجی که گاردین ها دارند بسیار فوق العاده است، حتی اگر به آمار نگاه کنید، ممکن است در مجموع بالاترین میزان دمیج باشد؛ اما گاردین ها هنوز در سخت ترین حالت ممکن برای بقا در حال تلاش هستند، اما هنوز به اندازه کافی برای گروه های خود کارآمد نیستند و این Spec نیازمند تغییرات زیادی در آینده خواهد بود.

امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان کارآمد بوده باشد
تیم پرشین وو

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.